irFlag ukFlag
شیراز، چهارراه مصدق، بلوار غدیر، نبش کوچه یک info@nahadehgostar.com ساعات کاری : 8 تا 16:30
حشرات مفید علیه آفات

حشرات مفید علیه آفات

کنترل بیولوژیک، کاهش جمعیت آفت‌ به وسیله دشمنان طبیعی که شامل شکارگرها و پارازیتوییدها هستند.

مگس میوه مدیترانه  Ceratitis capitata

مگس میوه مدیترانه Ceratitis capitata

مگس میوه مدیترانه با نام علمی Ceratitis capitata، یکی از مخرب ترین آفات کشاورزی در جهان است. به علت انتشار وسیع در جهان، تحمل شرایط آب و هوایی مختلف و دامنه میزبانی وسیع دارای بالاترین خسارت اقتصادی در بین گونه های مگس میوه است.

سرخرطومی حنایی

سرخرطومی حنایی

سوسک سرخرطومی حنایی (Rhynchophorus ferrugineus)، به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که علاوه بر خسارت مستقیم که از طریق تغذیه لارو آفت از تنه درخت انجام می شود، عامل ورود عوامل قارچی به داخل تنه بوده که در نهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می شود.

پوسیدگی اسکلروتینیایی

پوسیدگی اسکلروتینیایی

Sclerotium sp. یک بیمارگر گیاهی قارچی نکروتروف و خاکزاد است که میسلیوم سفید فراوانی را روی گیاهان آلوده تولید می‌کند. میسلیوم‌های در حال پیشروی اغلب در یک الگوی متمایز بادبزنی رشد می‌کنند و رشته‌های هیف ممکن است ظاهری تا حدی طناب دار داشته ‌باشند.

قارچ های نماتدخوار

قارچ های نماتدخوار

قارچ‌های تله‌انداز یا نماتدخوار، گروهی منحصربه‌فرد از میکروارگانیسم‌ها هستند که می‌توانند نماتدها را با استفاده از ساختارهای مخصوص به دام انداخته و هضم کنند. آن‏ها نقش اکولوژیکی مهمی در تنظیم جمعیت نماتدها در اکوسیستم خاک دارند.

زنبور برگ بر leafcutting bee

زنبور برگ بر leafcutting bee

حتماً شما هم بریدگی های منظم از قسمت حاشیه بصورت طولی و نیم دایره رو روی برگ های درختان و گیاهان زینتی مثل رز مشاهده کردید. که احتمالا اثر حشره ای به نام زنبور برگ بر یا leafcutting bee می باشد. این زنبورها اما خسارت چندانی وارد نمیکند. از آنجا که زنبورهای برگ بر از برگ ها تغذیه نمی کند استفاده از ح

تاثیر تریکودرما، باسیلوس و کمپوست بر بیماری پوسیدگی فوزاریومی و نماتد مرکبات

تاثیر تریکودرما، باسیلوس و کمپوست بر بیماری پوسیدگی فوزاریومی و نماتد مرکبات

در این محتوا، نتایج مطالعه‏ تأثیر قارچ تریکودرما (Trichoderma spp.)، باکتری باسیلوس سوبتیلیس (Bacillus subtilis) و کمپوست بر بیماری پوسیدگی فوزاریومی ریشه در اثر قارچ Fusarium solani و نماتد (Tylenchulus semipenetrans) در مرکبات ارائه شده است.

شناسایی و راههای مقابله با شب پره مینوز گوجه فرنگی

شناسایی و راههای مقابله با شب پره مینوز گوجه فرنگی

در این محتوا به شناسایی و راههای مقابله با شب پره مینوز گوجه فرنگی Tomato leaf miner میپردازیم که عامل ایجاد خسارت Tuta absoluta می باشد. که سالانه خسارات جبران ناپذیری به کشاورزان و گلخانه داران وارد می کند.